-
Bernardi L., Porta C., Sleight P., Cardiovascular, cerebrovascular, and respiratory changes induced by different types of music in musicians and non-musicians: the importance of silence, in “Heart”, 92:4, aprile 2006.
-
Jacques F., L’espace logique de l’interlocution, Presses Univesitaires de France, Parigi, 1985.
-
Kuhl P., Is speech learning “gated” by the social brain?, in “Developmental Science”, 10:1, gennaio 2007.
-
Montessori M., Il bambino in famiglia, Garzanti, Milano, 2014.
-
Montessori M., Il segreto dell’infanzia, Garzanti, Milano, 2010.
-
Montessori M., La mente del bambino, Garzanti, Milano, 2010.
-
Montessori M., La scoperta del bambino, Garzanti, Milano, 2009.
-
Oliverio A., Neuropedagogia. Cervello, esperienza, apprendimento, Giunti, Firenze, 2015, edizione digitale.
-
Stoll Lillard A., Montessori. The science behind the Genius, Oxford University Press, U.S.A., 2008.
-
Torralba Roselló F., Volti del silenzio, Edizioni Qiqajon, Comunità di Bose, Magnano (BI), 2012.