Il commercio del vino
In questo capitolo analizziamo gli aspetti commerciali del vino da un punto di vista linguistico. Lo scopo di questa sezione è di dare al lettore la capacità di comunicare efficacemente in varie situazioni professionali. Prenderemo in esame i seguenti argomenti:
- Capacità di comunicare (scrivere lettere d'affari, fax e e-mail; telefonare e sostenere conversazioni di lavoro).
- Comprendere i documenti del commercio internazionale (offerte al Monopolio; certificazione e approvazione di etichette, ordini e certificati d'analisi).
- Frasi utili per la corrispondenza commerciale (terminologia generale, prezzi e quotazioni, pagamenti e reclamazioni).
- Parlare al telefono (telefonare a un importatore, prendere un appuntamento, dare indicazioni).
Wine Business
In this section we explore commercial aspects of the wine business from a linguistic point of view. The goal of this section is to give the reader the ability to effectively communicate in various professional situations. The following topics are discussed:
- Communication skills (writing business letters, faxes and emails, telephoning and business conversation).
- Understanding international trade documents (monopoly submission requirements, label certification and approval, purchase orders and analysis requirements).
- Useful phrases for commercial correspondence (genera! terminology, prices and quotes, payments and complaints).
- Talking on the phone (calling an importer, making an appointment and giving directions).